Omelettmuffins

Posted: 2. mai 2012 in frokost, lunsj

Under eksamen er det viktig med mat som gir langsom og stabil blodsukkerstigning. Jeg har derfor laget omelettmuffins. Enkle å spise, og stappfulle av viktig næring.
Jeg tipper de blir ekstra gode med tomat og avokado til.
Oppskriften er hentet herfra: blisunn.no

For et brett med tolv omelettmuffins brukte jeg:

– 6 egg
– 3 store spiseskjeer cottage cheese
– ca 1/2 dl tjukkmjølk
– ca 100 gr ost (fyldig Norvegia og vellagret Jarlsberg)
– paprika
– purreløk
– ferdigstekt kyllingfilet (middagsrester)

Stekes på 200 grader i ca 20 minutt.
(se fyldig oppskrift på blisunn.no)

20120502-223029.jpg

20120502-223035.jpg

20120502-223044.jpg

Kommentarer
  1. frøken ij sier:

    Mmh, her var det mye fristende 🙂 Slike må jeg prøve å lage. Og det var flere andre ting jeg også må gløtte på en annen gang. Men ikke i dag. I dag skal jeg nemlig spise pizza med trivelige folk i borettslaget, blir nok et lykkeblikk 😉

    • ingrid3g sier:

      Disse er kjempegode 🙂 Med litt ost på toppen blir de ekstra gode. Funker både varme og kalde 🙂
      Kos deg med pizza. Det er også godt 🙂

Legg igjen en kommentar

