Spagettisaus-tips

Posted: 2. mai 2012 in middag, tips

Er du som meg og har lyst å spise mer hjemmelaget og mer grønnsaker, men er ikke får det helt til? Og kanskje tar det for lang tid?
Jeg bruker å jukse litt når jeg lager pastasaus. En pakke posesaus blandet med skikkelige grønnsaker gir en fyldig og næringsrik saus som er god på smak. Bare husk å bruke de viktigste ingrediensene, løk og stilkselleri, sammen med alt annet du måtte ønske. Det er de som gir den typiske saussmaken.
I går brukte jeg følgende:
– 1 pose Toro spagettisaus + vann
– to bokser knuste tomater
– en boks mais
– tre stilker selleri
Jeg hadde ikke løk, men den ble egentlig god likevel.
Dette ble nok til 6 porsjoner, dermed puttet jeg noen esker i fryseren til senere. Da er det i alle fall hurtigmat.

Og, kjempeviktig! Hvis du ønsker en fyldig og klumpfri saus moser du bare det hele med stavmikseren.

20120502-090100.jpg

Kommentarer
  1. Hobbykokk Hans sier:

    Hvorfor bruker du posesausen når du allikevel nesten lager en komplett saus? Alt som skal til er en boks plommetomater, litt tomatpuré, løk, selleri, gulrot og hva man måtte ønske av ekstra krydder. En teskje sukker hjelper om sausen blir for syrlig. Fres grønnsakene til de blir myke og tilsett tomatene. Ferdig. Stavmikseren kan med fordel også brukes her.

    Gulrot er faktisk en viktig ingrediens i mirepoix-en, da den tilfører sødme. I denne oppskriften har du nok «berget» deg med mais, men hva vet vel jeg – kanskje er det en oppgradering?

    • ingrid3g sier:

      Takk for tipset 🙂 Dette er vel mer et resultat av litt manglende ingredienser og litt eksperimentering 🙂

Legg igjen en kommentar

