Kyllingvarianter

Posted: 9. juni 2012 in grønnsaker, kylling, middag

I dag skulle vi ha kylling til middag. Jeg skjærte den i terninger, stekte den litt i panna med kokosolje, og satte den i ovnen.
I mellomtiden stekte jeg grønnsaker til kjæresten: squash, paprika, purreløk og sopp. Jeg hadde på honning, appelsinjus og soyasaus, og lot det trekke inn. Jeg blandet i kylling og hadde det over i ei skål. Kjæresten sa det var godt, men at det gjerne kunne vært ris eller noe til.

20120609-190126.jpg

Jeg liker ikke sursøt mat, så jeg stekte kyllingen sammen med løk. På siden hadde jeg miniagurk og nepe. Stekt løk og kylling var helt fantastisk godt sammen. Enkel og god middag.

20120609-190303.jpg

Og forresten; kokosolje funker like bra til steking som rapsolje, solsikkeolje eller en annen type olje. Det er hvitt og fast i krukken, men blir helt gjennomsiktig og blankt når det kommer i pannen. Anbefales som et sunnere alternativ.

Legg igjen en kommentar

