Kikertmuffins

Posted: 13. juni 2012 in baking, grønnsaker, kosemat

Kikertmuffins, det høres utrolig sært ut, jeg er fullstendig klar over det. Men i en hverdag hvor det meste skal være sunt og samtidig godt, gjelder det å lete etter de gode løsningene. Kroppen min er heller ikke så veldig glad i hvetemel og melk (intoleranse), så da er det bare å teste nye oppskrifter.
Denne oppskriften fant jeg på bloggen til Benedicte, som igjen fant den på en amerikansk nettside. Jeg har gjort om litt ganske mye på oppskriften, ut i fra hva jeg hadde i skapene.

– en boks ferdig utvannede kikerter (285 gr)
– to eggeplommer
– masse vaniljeessens
– åtte dadler
– halv neve gojibær
– halv neve cashewnøtter
– 3 ts Walden farms caramel dip (iHerb-produkt)
– 2 ts kakaopulver
– 1 ts bakepulver
– 1/2 ts salt
– 1 ts kanel

Alt over moses og blandes sammen med stavmikser.

– Stivpiks 2 eggehviter og rør det inn i resten av røren.

Ha røren i former og stek på 200 grader i 15 minutt (gjerne enda lengre for en fastere konsistens).

Muffinsene ble skikkelig gode. De ble akkurat passe søte, med mange forskjellige smaker; karamell, kakao, nøtter, gojibær. Og at kikerter kan brukes i stedet for mel, ikke noe problem. Jeg fikk åtte muffins av denne røren.

Vil du prøve å bestille noe fra iHerb for første gang? Med denne koden: MOG760 får du $5 i rabatt på din første bestilling. Jeg har i alle fall funnet mye spennende på iHerb.

20120613-141513.jpg

20120613-141518.jpg

20120613-141523.jpg

Legg igjen en kommentar

