Ovnsbakt laks

Posted: 25. juni 2012 in fisk, grønnsaker, middag

20120625-193749.jpg

<a
I går kveld fikk jeg samboeren til å ta opp fisk fra fryseren. Han valgte laks. Favoritten min er laks med tagliatelle og rømme. Dette er ikke spesielt sunt, så jeg prøver å ikke lage det for ofte.
I dag la jeg fisk og grønnsaker i ei ildfast form som jeg bare kunne sette i ovnen. Enklere blir det ikke.
– Laks
– Gulrot
– Brokkoli
– Spinat
– Pinjekjerner
– Fløte
– Masse salt og pepper
Jeg lot det stå i ovnen en halvtimes tid. Da ble fisken akkurat passe stekt. Grønnsakene kunne med hell stått litt lengre, kanskje er det lurt å sette inn de ti minutt før fisken.
20120625-193754.jpg

Legg igjen en kommentar

