Kyllingwok

Posted: 6. juli 2012 in grønnsaker, kylling, middag, wok

Jeg fortsetter stadig å være matlei. Men det blir da noe middag på oss likevel. Tror det er sommeren so kan for dette jeg. Uansett:
Kyllingwok med grønnsaker og ris – kjapt, enkelt og godt.

20120706-122500.jpg
Til oss to brukte jeg;
To kyllingfileter
1/2 paprika
1 gulrot
6-8 sukkererter
4 passe store sjampinjonger
1 pose bib-basmatiris

20120706-122512.jpg

Mens risen koker skjæres kyllingen i terninger og grønnsakene i strimler. Stek kyllingen i olje. Krydre som du vil, jeg hadde salt, pepper og paprikapulver. Jeg brukte bare vanlig stekepanne, det funket like bra som wokpanna. Når kyllingen er nesten ferdigstekt kan du ha i grønnsakene, de trenger kanskje 3-5 min. Til slutt har du over ønsket saus. Jeg brukte soyasaus.

20120706-122437.jpg

Legg igjen en kommentar

