Veimat

Posted: 11. juli 2012 in restaurantanbefaling

Det er ikke alltid så lett å skulle spise sunt når man er på biltur. I alle fall ikke hvis det i tillegg er noe mat man ikke tåler like godt, som melk og mel.

Fra mandag til tirsdag var vi på en liten roadtrip. Vi hadde med oss kjølebag med pålegg, brød og drikke. Dette gjorde at lunsjen ikke ble noe problem.

Leverpostei, majones, kalkunskinke, hardkokte egg. Og noen smoothier, jogurt og jus. Enkelt og mettende.

20120711-104312.jpg

På tur sørover fikk vi middag hos de vi overnattet hos. På tur hjem igjen ble det litt verre.

Vi var kommet til Dombås da det var på tide å spise middag. Hvis du har lyst på burger, pølse, rømmegrøt (nam!) eller baguett, da er det ikke noe problem. Alle spisestedene tilbyr uante varianter av denne maten.
Jeg er mest glad i fisk, og på Torvkroa hadde de faktisk tre ulike fiskeretter på menyen. Jeg bestilte helstekt ørret med grønnsaker og remulade.
Jeg så for meg en litt tørr fisk med overkokte grønnsaker. Jeg skal innrømme at jeg ikke var spesielt optimistisk.
Men, da maten kom ble jeg utrolig overrasket. En spenstig liten småørret, med stekt potet og stekte grønnsaker. Grønnsakene var kanskje litt godt stekt, men hva kan man forvente fra en restaurant som bruker Toro bernaisesaus.
Fisken og poteten med remulade var kjempegod, og jeg fikk masse energi til å kjøre videre.
Det er veimat det! Og den kostet bare noen tiere mer enn en burger på Esso. 169 kr for denne herligheten.

20120711-105154.jpg

Kommentarer
  1. Veldig gøy med egendyrket mat. Jeg har såddd ruccola, og snart spist den opp, skal så en runde til. Fin blogg, med mye fisk! Smart, fisk er sunt og godt.

  2. Randi sier:

    Så bra at du fikk god mat på Dovre da 🙂 da kjørte du nok rett forbi huset vårt,det ligger helt inntil e6’n !

Legg igjen en kommentar

