Laksegryte med tomat

Posted: 12. juli 2012 in fisk, grønnsaker, middag

I dag tok jeg opp laks da jeg stod opp, men visste ikke hva jeg skulle lage av den. Kjæresten etterlyste litt mer variert mat, så da kunne et kjapt googlesøk fikse en fin oppskrift jeg kunne bruke som utgangspunkt: Laksegryte med tomat.

Middag til to (+ en lunsj dagen etter):
– 400 gr laks
– 1 stor løk
– 2 fedd hvitløk
– masse små sjampinjong (10-12 First Price)
– 1 boks knuste tomater
– Krydder (jeg brukte paprika, pepper og 1/2 buljongterning)
– Evt litt spinat fordi den er full av jern

Fres løk, hvitløk og sopp i litt olje. Ha i laks i terninger og boksen med tomater. La dette småputre slik at væsken får fordampet og smakene kan godgjøre seg. Smak til med forskjellig krydder. Ha evt i spinat.

Server med ris, pasta eller et godt brød til.

20120712-200841.jpg

Det ble skikkelig godt, og jeg kommer nok til å lage dette flere ganger.

Kommentarer
  1. frøken ij sier:

    Vi hadde også laks i dag, til tross for at jeg egentlig ikke liker det så godt.. Men med godt tilbehør så går det an en gang i blant 😉

    Ja, pakistansk mango smaker annerledes enn «vanlig» mango. Den er gul, og en anelse mer avlang.. Kjæresten synes den vanlige er best, jeg liker begge. Søt og god er det i hvertfall 🙂

Legg igjen en kommentar

