Vårruller med rispapir

Posted: 6. august 2012 in grønnsaker, middag

Jeg trodde vårruller var vanskelig å lage. I dag lagde jeg det for første gang, og det var mye lettere enn jeg trodde.
Jeg skjærte gulrot, sukkererter, nepe, agurk og grønnkål i tynne strimler/små biter. Jeg stekte det lett i litt olje.
Glassnudler ble tilberedt som det stod på pakken. Jeg klipte de i passe biter og blandet sammen med grønnsakene. Krydret med salt og pepper og blandet til slutt i crabsticks.

20120806-191604.jpg

Da var det bare å skylle rispapir under lunkent vann, ha på litt fyll i midten, og pakke dem sammen. Vårrullene kan spises nå, eller varmes litt i ovnen/panna eller friteres. Jeg hadde de i stekeovnen på 150 grader.

20120806-191758.jpg

Enkel, god og sunn middag.

Har du laget vårruller før eller har du lyst å prøve det? Og hva kan du tenke deg å ha i dem?

Kommentarer
  1. Benedicte sier:

    Ååååh så gøy å se!! Jeg har faktisk nettopp kjøpt meg rispapir som jeg også ville prøve å teste ut for første gang, så denne oppskriften passet perfekt!!! så utrolig godt ut!!

    • ingrid3g sier:

      Så bra 🙂 Hvis du liker chilisaus kan du jo dyppe dem i det. Og det er jo mulig å bruke de grønnsakene du selv vil. Trikset er bare å lage så tynne strimler som mulig 😉

Legg igjen en kommentar

