Omelett i ovnen

Posted: 8. august 2012 in egg, grønnsaker, middag

Omelett er en utrolig fin måte å få i seg masse proteiner, samt riktig fett og karbohydrater. I tillegg er det masse andre næringsstoffer i denne omeletten.
Du kan selv velge hvilke grønnsaker du ønsker å bruke, ta det du har i skapene.

Jeg brukte;
1 stor potet
1 liten løk
2 dusker gul blomkål
1 gulrot
1 nepe
Alt dette raspet jeg oppi ei ildfast form. I tillegg skjærte jeg;
2 tomater
1 kvast grønnkål
i små biter og blandet oppi

Jeg hadde egg (jeg brukte 6 små og 4 store egg) og litt fløte (havrefløte) i en bolle. Dette pisket jeg sammen med salt og pepper før jeg helte det i den ildfaste formen. Jeg rørte til alt var godt blandet.
På toppen hadde jeg næringsgjær (et melkefritt alternativ til ost).

20120808-135231.jpg

Jeg hadde ovnen på 150 og 175 grader, dette var for lite varme, for omeletten ble aldri ferdig.
Stekes på 200 grader til midten er fast

20120808-135221.jpg

Serveres med salat og for eksempel majones eller ketsjup til.

20120808-135349.jpg

Legg igjen en kommentar

