Hjemmelaget syltetøy

Posted: 20. august 2012 in bær

På Coop Obs har de nå -40% på bær. Derfor kjøpte jeg noen kurver bringebær til 17 kroner stykket. Vel hjemme kom jeg plutselig på at jeg kunne lage syltetøy av dem.

Til passe masse syltetøy trenger du;
– 2 kurver bringebær
– 1 kurv ripsbær
– sukker til passe smak
– 1/2 pose frysepulver (les bakpå posen)

20120820-215626.jpg

Jeg moste bærene med en gaffel, og rørte inn sukker til det ble søtt og godt. Til slutt hadde jeg i frysepulver og rørte godt. Syltetøyet ble helt over i fine krukker. Noen i fryseren og et i kjøleskapet.

Til kveldsmat i dag ble det derfor ristet brød med syltetøy.

20120820-215727.jpg

Legg igjen en kommentar

