Fiskesuppe med sei

Posted: 27. august 2012 in fisk, grønnsaker, middag, suppe

Hver kveld tar jeg opp kjøtt eller fisk som vi skal ha til middag dagen etter. Det er ikke alltid jeg vet hva jeg skal lage av det jeg tar opp, men det blir stort sett noe godt uansett.
I går var intet unntak. Jeg tenkte egentlig å lage fiskegryte med tomat. Men etter hvert fant jeg ut at jeg ville prøve å lage fiskesuppe i stedet.

20120827-220419.jpg

Du trenger:
– 1 løk skåret i terninger
– 2 fedd hvitløk hakket
– 2 gulrøtter skåret i terninger
– 4-5 små mandelpoteter skåret i terninger
– 3-4 ss sellerirot raspet
– 5 dl buljong
– 300 gram sei skåret i små biter
– 1-2 dl fløte
– Salt og pepper

Fres løk og hvitløk i litt olje. Ha i potet, gulrot og sellerirot og la dette surre med ei stund. Hell over buljong og la det koke sammen litt. Når poteten er myk har du i fisken og heller over fløte. Pass på at suppen ikke blir for tynn. Smak til med salt og pepper.

20120827-220921.jpg

Legg igjen en kommentar

