Makaronigryte

Posted: 15. oktober 2012 in egg, grønnsaker, kjøtt, middag, pasta

Noen ganger vil jeg prøve å lage noe helt nytt til middag. Som i går. Da ble det makaronigryte. Ja, jeg har jo laget makaronigryte før, men ikke på denne måten da.

20121015-072837.jpg

Kok opp passe masse makaroni etter anvisning på pakken.
Jeg hadde stekt kjøttdeig dagen før, for å spare tid.
Så freste jeg løk, sopp, paprika og tomat.
Jeg blandet alt sammen i en ildfast form.

I en egen bolle hadde jeg 3 egg og 4 dl fløte/melk med salt og pepper, som jeg blandet godt sammen, før jeg helte det over i formen. Rør til sausen blir godt fordelt.

Her kan du godt toppe med revet ost. Jeg toppet med næringsgjær, som gir en nøtte- og osteaktig smak.

Stekes i ovnen på 160 grader i 50 min til egget får satt seg.

20121015-073252.jpg

Legg igjen en kommentar

