Mørt kjøtt

Posted: 19. desember 2012 in grønnsaker, kjøtt, middag

20121219-122558.jpg

Vi var i Sverige på søndag, og da kjøpte vi grytekjøtt. I dag lagde jeg middag med noe av deg kjøttet.
Jeg brunte kjøttet litt på sterk varme, før jeg hadde over kjøttkraft, skrudde ned varmen og lot det stå og syde i 1 1/2 time.
Jeg satte kjøttet til side og stekte løk, paprika og sopp. Jeg hadde kjøttet tilbake og helte over litt kraft. Dette fikk stå til risen var ferdigkokt, og på den tiden hadde kraften tyknet til en smakfull saus.
God mat.

Legg igjen en kommentar

