Stekt makrell – hverdagsluksus

Posted: 31. desember 2012 in bær, fisk, frukt, grønnsaker, middag

Jeg hadde en hel makrell i fryseren. På tide å gjøre noe med den, tenkte jeg.
Jeg fjernet innvollene og vasket den ren for blod. Så hadde jeg på masse salt, pepper og persille. Fisken ble stekt på middels varme i grillpanne med masse smør. Ca fem minutt på hver side.
Fisken ble servert med stekte gulrotskiver og stappe laget av potet og sellerirot. Det var utrolig godt.

20121231-114503.jpg

Mens jeg lagde mat, fikk kjæresten ansvar for å dekke bordet. Han tente lys og brettet servietter til og med. Ble riktig imponert jeg:

20121231-114536.jpg

I tillegg til hovedrettene hadde vi forrett og dessert. Forretten var cantaloupe-melon surret med spekeskinke, samt honning og sesamfrø. Desserten var jogurt med honning og masse friske bær.

20121231-114654.jpg

20121231-114701.jpg

20121231-114728.jpg

Legg igjen en kommentar

